Здраве
сряда, 20 юни 2018 г.
263176-foods-containing-zinc

Имате недостиг на цинк? Вижте как да си го набавите

24.04.2018 12:03 0
   

Пролетта е идеалното време, в което да запълним някой дефицит в организма с плодове и зеленчуци, които изобилстват на пазара. Цинкът е един от елементите, който прави много повече за тялото ни, отколкото предполагаме. Той играе важна роля в поддържането на нормалната функция на имунната система, спомага за растежа на клетките. Също така е необходим за разграждането на въглехидратите и повишаване ефективността на инсулина. Цинкът се смята за втория по значимост минерал в тялото, след желязото. Възрастните мъже се нуждаят от 11 мг цинк дневно, докато жените – по 8 мг. За бременните е препоръчително да увеличат приема, като това става след консултация с лекар.

Червените меса, най-вече телешкото и агнешкото, както и черният дроб, съдържат най-много цинк. Много сезонни плодове и зеленчуци също са богати на минерала. Затова, вместо да наблягаме на добавките, които все пак са химия, можем да си го набавим чрез онова, което ни дава природата.    Авокадо е сред най-добрите източници на цинк сред плодовете и зеленчуците. В едно средно авокадо има около 1,29 мг цинк, което е около 11,7% от препоръчителната дневна доза. Към него може да прибавим някакви семки, които също са богати ан цинк. В 1 г печени семки от тиква има 2,17 мг цинк (19,7% от препоръчителната дневна доза), а в 28 г сусамови семена има около 2,8 мг цинк.

Зеленолистните зеленчуци са пълни с цинк и други полезни витамини и минерали. Например спанакът, който след сваряване съдържа над 1 мг цинк. В замразеният има значително по-малко количество. След този зеленчук се нарежда зеленият фасул. В една средна купичка зелен фасул има малко над 1 мг цинк, което се равнява на над 9% от препоръчителната дневна доза. Можем да го приготвяме на пара, за да запазим по-голяма част от полезните в него вещества. Подобно на зеления фасул, грахът също съдържа голямо количество цинк. В чаша варен замразен грах има около 1 мг цинк, което е около 9,1% от препоръчителната дневна доза. Да не забравяме броколите – в една чаша пресни броколи има около 0,7 мг цинк, а във варените по-малко – около 0,50 мг. /news359

Париж/Франция

Ключови думи:

Още по темата:
Рекламирай тук
Коментари по темата
Петър: Оправия няма да има, филмът го гледаме от 1989 г.

Петрова: Г-н Ананниев е доказан професионалист. Със сигурност промени ще има към по добро, да не забравяме, че министър Владо Горанов ...

Ilian: Мисля, че това е правилния избор. Крайно време беше тази позиция да се поеме от човек, който професионалист е спец ...

новини от обществото изпратете вашата новина тук
news359
Затвори

Прочетох и съм съгласен с Общите условия


Затвори

Забравена парола? Натиснете тук за да използвате потребителското си име и парола за Facebook
за да влезете в системата на news359.bg
Затвори

Всички полета са задължителни! Информацията, която предоставяте тук, не е публична и няма да бъде разкривана на трети лица.

Затвори





Всички полета са задължителни! Информацията, която предоставяте тук, не е публична и няма да бъде разкривана на трети лица.

Затвори
  Прикачи снимки     Прикачи видео