Складова техника без вредни емисии, възможно ли е?

Складова техника без вредни емисии, възможно ли е?

Компаниите, които искат да намалят вредните емисии в производството си, обикновено се сблъскват с непреодолими трудности. Досега беше невъзможно да се намерят електрически мотокари, които да са без вредни емисии и да могат да повдигат товари до 8 тона.

Много организации влагат средства да търсят екологични решения при процесите на производство. И това не е само в един, два сектора, това е тенденция, която обхваща всички сектори. Компанията Apple постигна 100% възобновяеми енергийни източници за собствените си операции през април миналата година. Те са само един пример, но има компании по целия свят, които се опитват да внедрят възобновяемата, чиста енергия и да постигнат нисковъглеродно бъдеще.

Швеция се е ангажирала да премахне изкопаемите горива от производството на електроенергия до 2040 г. По подобен начин, Германия си е поставила амбициозната цел, да получи 65% от електроенергията си от възобновяеми енергийни източници до 2030 г. В Австралия, правителството се е ангажирало да намали емисиите спрямо нивата от 2005 г. с 26-28% до 2030 г., както и да намали с 20% възобновяеми източници до 2030 г.

В областта на логистиката, компанията Toll наскоро създаде първия в Австралия въглеродно неутрален склад на Nike в Altona North в Мелбърн. Цялата сграда е въглеродно неутрална и е сертифицирана от Националния стандарт за компенсиране на въглерода. Скоро след това примера последва и още една голяма компания - DHL получи същия сертификат за една от техните сгради една седмица по-късно. По програмата на DHL за опазване на околната среда, бизнесът се е ангажирал да достигне до нулеви логистични емисии до 2050 година.

Като цяло, в сектора на интралогистиката има ясна тенденция към търсене на електрически мотокари. Една от компаниите, които постоянно разработват иновации, за да помогнат на клиентите си да постигнат целта си за логистика без емисии, е Linde Material Handling. Linde Material Handling се стреми към иновативни технологични решения без емисии във всяка една област на обработка на материалите. Предлагат широк спектър от електрически мотокари за товари с тегло между 1 тон и 8 тона. Разработват кари за всяко едно приложение, които да са без вредни емисии. Представител на Linde Material Handling за българия е фирма Мотокар Сервиз ООД с централен офис в гр. Пловдив.

Електрическа енергия за тежките товари

Напредъкът, който са постигнали Linde в тази сфера, е възможността кари да функционират с товароподемност до 8 тона, захранвани от електроенергия. До съвсем скоро, тази товароподемност беше възможна само на гориво. Първият такъв електрокар е бил продаден в Австралия съвсем скоро. Клиентът е търсел възможност да мести варели с изкопаеми горива и електрокарът до 8 тона е бил най-подходящото решение. Всички други видове с по-ниска товароподемност не биха успели да се справят с теглото на варелите.

Като изключим електрическият мотор, много малко компании изобщо предлагат мотокари, които да са способни да повдигнат такова тегло. Но Linde не са спрели до тук, те са изработили машината и с възможност за теглене на товари. Това е изключителна рядкост, защото е нужен специален софтуер, който да ограничава скоростта или да я увеличава спрямо наклона на повърхността по която кара тегли товара.

електрокар

Как се прокарват новите технологии и иновации?

Linde Material Handling се гордее с иновациите и високотехнологичното си оборудване, разработени с идеята за по-добро обслужване на клиентите. Една от техните организационни области на действие е да се разработват нови продукти, използвайки модерни енергийни технологии. Linde възнамерява да стане лидер на пазара за кари с висока товароподемност. Създаването на първите такива кари само по себе си е било дълго и трудно, но възнаграждението от добре свършената работа не закъснява. Първо, Linde започват с кари с много по-нисък капацитет - от 1,6 тона до 2,5. След това идва проекта и разработката на кари от 3.5 до 5 тона и миналата година вече е факт версията от 6 до 8 тона.

Едно от основните различия на Linde с другите компании е, че при разработването на техните електрически предложения, те не просто модернизират вече съществуващите мотокари, а изработват нови. Проектират ги от нулата и им подсигуряват същите функционалности и удобства, като на тези с двигателите с вътрешно горене. Те имат същият капацитет, пропусквателна способност, маневреност и скорост.

Според специалист, често срещан проблем с електрическите мотокари е, че ако те се планират да се използват за цяла смяна, организацията е принудена да купи две бройки, защото имат дълго време за зареждане. Linde са постигнали забележителни резултати по този проблем - техните електрически мотокари работят до 80% от работния цикъл. Целта е да се достигне до изкарване на една пълна смяна само с един мотокар, без да е нужно той да се зарежда повторно.

Кари изработени по поръчка

Всеки бизнес е уникален и има нужда от различни неща. Linde предлагат на своите клиенти да персонализират функциите им спрямо изискванията на техия бизнес. Това се прави независимо каква е товароподемността на кара - може да е от 1,6 тона до 8 тона. Когато един оператор управлява една машина, той обикновено свиква с нея и начин по който тя е настроена. Персонализираните по един и същи начин различни кари осигуряват чувството на познатост, като това повишава и работоспособността и намалява времето за адаптация.

На един електрокар без емисии може да се гледа като на голяма инвестиция, но може да се гледа и като намаляване на разходите в дългосрочен план. Всеки бизнес, който има приоритет  да намали своя въглероден отпечатък, всъщност няма избор. Ако бизнеса се нуждае от кари, които да вдигат тежки товари - то това е единственият им вариант.

Без компромис по отношение на безопасността

Когато става въпрос за товари с тегло до 8000 килограма, безопасността е от най-голямо значение.

Всички кари са оборудвани със системата за управление на безопасността на Linde, така че собствениците им могат да имат пълна представа какво и кога се случва. Защитният покрив на електрокарите се комбинира с рамката на кабината, така се формира голяма защитна зона за водача. Кабините имат отлична видимост при работа с товари, а автоматичната ръчна спирачка гарантира максимална безопасност дори при работа на рампи, които са под наклон. Не на последно място от Linde са се погрижили и за нивото на шум. То е от доста ниско от 12 до 14 децибела, което позволява на оператора да се концентрира върху дейността си.

Индустрията при високоповдигачите на товари отдавна разработва различни мотокари, които да са в полза на бизнеса. Електрокар, който да е с висока товароподемност е логичното продължение на тази тенденция. Хубавото е, че електрокарите започват да се усъвършенстват до такава степен, че да няма разлика в тяхната функционалност и тази на мотокарите с вътрешно горене.

5
, обновено на 08/07/2019
публикувал: News359.bg